Brazilië

15 juni 2018 - Düsseldorf, Duitsland

We kwamen aan het eind van de middag aan bij ons heerlijke hostel in Foz do Iguacu. De volgende dag zijn we meteen naar de watervallen gegaan aan de Braziliaanse zijde. Het zou 's ochtends mooi weer zijn, dus daar wilden we gebruik van maken. Nadat we uit de bus in het nationale park stapten konden we al een eerste glimp van de watervallen zien en dat was al super mooi. Vervolgens was er een wandelroute langs de rivier en verschillende watervallen die steeds groter en indrukwekkender werden om uiteindelijk bij dit prachtplaatje te eindigen.
waterval van verdichterbijbraziliaanse kant

De volgende dag gingen we naar de Argentijnse kant van de watervallen. Hier liepen we over een pad door de jungle die naar verschillende uitzichtpunten leidde. Aan deze kant stonden we dichter bij de watervallen. Erg mooi om ze van zo dichtbij te kunnen zien. De vorige dag had het aan het eind van de middag flink geregend en dit was ook te zien: de watervallen waren duidelijk veel groter dan de dag ervoor. Bij het laatste uitzichtpunt was dit net too much. Door de grote hoeveelheid water was er ook een grote hoeveelheid waterdamp, waardoor het uitzicht beperkt was. Het was echter wel heel erg gaaf om zo'n hoeveelheid water naar beneden te zien storten. Wederom een prachtige dag, een paradijs op aarde!
argentijnse kantgeweld

Wegens omstandigheden zijn we na dit bezoek teruggegaan naar Nederland en werden we warm onthaald door de familie op Schiphol met een spandoek en een broodje kaas!
WelkomstcomiteWelkom

Na een week in Nederland besloten we toch nog even van onze vrijheid te genieten en terug te gaan naar Brazilië. We kwamen aan in Rio de Janeiro en besloten op bezoek te gaan bij een oude bekende: Susana. Ze was er zelf nog niet, maar mochten wel gebruik maken van haar huis. Ze woonde twee blokken van het strand van Copacabana, waardoor we daar natuurlijk geen nee tegen konden zeggen. Het was ook erg leuk om Susana later weer te zien met haar flauwe humor. Het was heerlijk weer en we hebben veel aan het strand gelegen. Tussendoor hadden we nog tijd om Rio per oranje fiets te verkennen. Nederlandser kan bijna niet natuurlijk. Het was echt lekker vakantie vieren.
copacobanabeeld met onsbeeldtrapipanemakathedraalin de kathedraalfietsenziekenhuis eilandmuseum

Na een ruime week besloten we ook nog iets anders van Brazilië te verkennen, namelijk Paraty. Dit is een mooi stadje dat bekend staat om de koloniale huisjes en de straten die bij vloed onder water lopen. Het is ons helaas niet gelukt hier op het juiste moment te komen, maar we hebben wel een indruk kunnen krijgen.
paratyparaty in de avond

In Paraty hebben we onze vakantie voortgezet door lekker te luieren, cocktails te drinken en te suppen. We hebben ook een uitstapje gemaakt naar Trinidad, een mooi strandplekje met prachtig helder water en witte stranden.
trinidadstrand trinidadsup

We konden hier rustig onze reis afsluiten en terugkijken op een geweldige tijd met fantastische indrukken, mensen, etc. Helaas is dit nu ten einde en zal het serieuze leven weer beginnen.

1. Jellie:
    21 juni 2018
    De laatste plaatjes en reisverhalen..
    Haha, ik kan ze het ook persoonlijk vertellen, want ze zitten naast me.
    Een mooie afsluiter, 3 weken relaxen!
    Fijn dat jullie heelhuids terug zijn na 1 jaar en 6 weken. !!
    Jaap en Jellie
  2. Janneke Klein Gunnewiek:
    21 juni 2018
    Dat was nog eens kort maar krachtig. Niet van jullie gewend.
    Succes de komende tijd met de voorbereidingen van het werkende leven! En hopelijk zien we jullie snel weer een keer. Groetjes